" TRUST in Allah wont make the mountains smaller but make CLIMBING easier. DO NOT ask Allah for a lighter load, but ask Allah for a STRONGER BACK..."

Monday, April 26, 2010

media hari ini...!!

semenjak aku habis sekolah ni, baru aku sedar betapa dasyatnya media2 masa kini diperguna oleh kerajaan, atau dlm kata lain, media2 ini bersekongkol dgn kerajaan untuk meracuni fikiran rakyat. hinggakan rakyat kite macam buta dgn kebenaran. kite yg lepas2 abih sekolah ni, hanya duk dumoh, bukak tv......dasyat2. tp aku rase, tahun 2010 ni, koho dasyat agenda yg dimainkn oleh media bg pihak kerajaan. mcm2 iklan yg diterbitkan untuk tujuan mempromosi kerajaan. smapai xleh nk bilang iklan pasal 1Malaysia......



tapi yg paling aku meluat, rancangan yg diterbitkan pada setiap hari isnin ni, d tv3....rancangan Soal Jawab dgn pengacaranya yg sering mengajukan soalan2 yg mmg berunsur hasutan... tp tu takde plok nak saman bawah akta2 hasutan mane2......sejak akhir2 ni, ramai yg kite dengar lompat parti....kerajaan dgn kerjasama tv3 ambik peluang ni, panggil pok2 yg xde pendirian ni, diberi peluang untuk bersuara selama 1 jam di saluran yg amat ditonton rakyat malaysia kita....melalui situlah rakyat menyimpulkan pelbagai anggapan mereka terhadap PR khususnya, [sbb mmg rancangan ni tujuannya aku tgk nak burukkan PR]. rakyat malaysia kalu yg mikir, kepale otak bijak, xkan terima bulat2 dr satu sumber sahaje.....internet sebenarnye merupakan saluran informasi terbaik buat rakyat yg mahukan perkara sebenar.....!! antara media yg aku rase sgt2 telus.....MalaysiaKini.....mmg kalu follow, xkan termakan dgn perkara bohong!! jadi, rakyat malaysia sekelian, jadilah rakyat yg bijak...!!!!! jgn diikut ke tv dgn surat khabar-surat khabar harian skrg ni.... hakikat politik kehidupan masih luas untuk diterokai kebenarannya...

0 comments: