" TRUST in Allah wont make the mountains smaller but make CLIMBING easier. DO NOT ask Allah for a lighter load, but ask Allah for a STRONGER BACK..."

Sunday, April 11, 2010

lo0ks LikE it's gonna bE seriUs....

br ni, aku ngan mak dan ayah aku g ke kuantan untuk ke KMC....sbbnya, nak attend temujanji mama dgn doktor untuk rawatan susulan selepas bersalin. sementara menunggu mak aku pegi jumpe doktor, ayah aku g jln2 d Mega Mall yg terletak bersebelahan dgn KMC tuh...katanye hendak ke kedai buku nk carik buku skek.... balik aje dr kedai buku tuh, ayah aku dah belikan aku sebuah buku tentang doktor2 ni. tajuknya,...'kerjaya sebagai seorang doktor perubatan'...aku mmg terkejut. tak sangka yg mak dan ayah aku bmmg betul2 serius nkk suruh aku jadi seorang doktor...hahah. aku ketawa besar bile ayah aku hulur buku tu ke aku.. mula2 aku rase mcm malas mbeng nak bace buku tuh.. pahtu, sehelai2 aku belek, x la teruk sgt pengisian bukunya.....elok juga....buku tu mmg sesuai untuk budak2 lepasan spm yg nak teruskan pengajian dalam bidang kedoktoran [perubatan]. aku le tu...




dlmnya, ada disenaraikan universiti2 tempatan dan luar negara yg menawarkan course perubatan. ikut hati, mmg rase berminat nak g sambung belajar di luar negara, tp, bile pikir2 semula, x payah la...susah. sbb kite ni pempuan. kalu lelaki senang. xpe la, blaja dlm negara aje.....apa yg kite rugi hanyalah pengalaman hidup berdikari serta bersosial yg lebih luas, tu je.....
lagipon, kalu aku g blaja jauh2, nnti adik aku x knl mane aku. mesti jadi x rapat...hahah. xpe la. blaja di malaysia, senang dpt jenguk2 rumah, jenguk2 mak ayah....jenguk2 kucing...heheh.

0 comments: