" TRUST in Allah wont make the mountains smaller but make CLIMBING easier. DO NOT ask Allah for a lighter load, but ask Allah for a STRONGER BACK..."

Saturday, October 8, 2011

" changing perception..."-sem break entries- [part 2]

semalam, time orang solat jumaat, mama menyuruhku ke kedai. kene beli  barang-barang dapur + barang-barang nak dibawa kpd adik2 ku di asrama...petang nnti nak pergi melawat mereka. pkol 1, jalan dah start lengang, org sudah mula memenuhi masjid untuk menunaikan kewajipan jumaat.




ambik kunci kereta, klua rumah..kereta kancil tu roadtax nya dah expired, tak renew lg...tapi, aku redah je..pandai2 la lalu jalan dalam..dah p kedai, balik rumah hanta barang sat. nak kene kluar skali lg, air batu tak beli lagi...kedai td xde...kedai satu lagi tu, kene seberang jalan raya,...jadi, aku lalu kot jalan dalam dulu..nasib betul...tersalah timing, aku lalu jalan depan masjid tu, manusia2 sedang bertebaran kluar dari kawasan perkarangan masjid, solat jumaat baru tamat. dekat 10 minit tersekat depan masjid...semua org tengok aku pelik..heh...buat batu je la...  ^^






dah sampai kedai, tutup pulaak...Allah...mmg dugaan betol..otw balik, aku men redah je lalu kot jalan raya..mampuih la roadtax xdop pon...tibe kat satu trafik light ni,..heh..kete aku betol2 belakang kete polis...dan trafik light tu, depan Balai Polis Kerteh...ahaha..


"sekarang bile nampak je polis....rase....lain...darah tetibe naik..jd menyampah...fobia...."


sepatutnya rakyat rasa selamat bila nampak polis,..rasa protected..tp...knape skrg dah lain ek???..hmm..


-kesian kat polis2 yang tak bersalah..

0 comments: