" TRUST in Allah wont make the mountains smaller but make CLIMBING easier. DO NOT ask Allah for a lighter load, but ask Allah for a STRONGER BACK..."

Wednesday, August 25, 2010

last week of lectures....

lame dah x posting baru. sekarang kite berade d pertengahan bulan Ramadhan al-Mubarrak. bermakna, aku lg seminggu duduk kat CFS IIUM PJ ni, pastu balik raye. x saba amat nk balik. minggu2 terakhir sebelum raye ni, amatlah hectic. dalam seminggu dua ni lah, semua lecturer nk habiskan lectures masing2, nk selesaikan semua kuiz yg student x ambik lg, nk perabih lab sessions, dll. kamistudent2 plak, minggu ni la dihujani dgn kuiz, assignment2 last minute, lab reports, tutorials, dan kene sumbat semua syllibus setiap subjek yg berbaki.....hinggakan, dalam satu hari tu mungkin ade 2-3 kuiz, lab session dsb.....naik gile boleh. nasib baik la hari jumaat ni cuti,..nuzul Qur'an...terlerai sikit ketegangan studi...

pagi td, aku pon x tahu knape extremely mengantuk lepas solat subuh tu. jadi, lepas dh siapkan semua alatan nk ke kelas pagi tu yg start pukul 8am, aku pon landing kejap ats katil,rehatkan mate. time tu pukul 7am. x tahu mcm mane boleh terlupe set alarm handphone nk bangun untuk ke kelas. terus terlelap, mcm pengsan....haha.

tibe2, tersedar, hari nampak mcm cerah terang benderang di luar tingkap. x sedap hati dah. tgk jam d tangan, 8.50am!!! terlompat aku dr katil. tgk roomate aku pon tgh tdo. aku kejut, tanye die ade kelas x? kelas die pukul 11am. waktu tu dgn hati dan kepale yg amat berat dan runsing, terpakse admit yg aku dah ter miss satu kelas pagi tu. kelas BTQ. basic Themes Quranic...itulah alkisah hari ni yg agak sedih....x tahu nk settle macam mane problem ni, sbb mmg teramat letih minggu ni. rase kalau boleh on the spot sekarang nk balik terus rumah!!!

td pulak, tibe2 time kelas chemistry, mdm aku assign kan kami dengan satu assignment ats tajuk Solids and Liquids. kene preparekan dlm 3-4 helai, hand-written mind maps on the particular chapter....objektif di beri assignment ini,satu sbb nk bagi knowledge lebih...tu biasa la..satu lg, sbb nk tolong cover sikit marks2 terdahulu dr mid-sem exam n kuiz2 yg agak teruk....bagus jugak, mcm bagi peluang kite nk tambah markah le....

x bayang mcm mane nk studi kat rumah time cuti raye nih......mesti bnyk amat dugaan!!!

0 comments: