" TRUST in Allah wont make the mountains smaller but make CLIMBING easier. DO NOT ask Allah for a lighter load, but ask Allah for a STRONGER BACK..."

Friday, August 6, 2010

so far, so.........??

sehari dua ni, teramatlah tension. biase la, result mid-term exam baru kluar. aku mmg dah expect markah aku x bagus mane. munasabah pon, pack gile sbb student one year. sem ni aku kene amek 3 core course, fizik, bio n kimia. n untuk mid sem ni, aku rase mcm pointer aku rendah je. seminggu sebelum ni, aku dah decide nk stay dlm courseAllied Health Sciences aje. mak aku kate mungkin dah takdir Allah nk letak aku dlm aliran ni. sbbnye, dia amat galakkan aku ceburi bidang optomalogy, satu drpd cabang2 dr allied health sciences ni la. sebenarnye, mak aku tibe2 galakkan aku amek bidang tu lepas rase teruje tgk mcm mane profession sbg seorang optomalogist agak menyeronokkan slps dah hampir sebulan berulang alik ke hospital UIA d kampus kuantan. pegi situ sbb nk buat treatment adik aku, afiq yg punyai masalah mate yg agak kronik. kroniknye disedari apabile didapati dia x boleh nk bace huruf paling besar walaupon jarak dekat je. ibaratnye, mcm x nmpak gajah depan mate. start from situ la, kene ulang alik ke hosp. uia kuantan.

aku pon ade browsing bukak web campus kuantan pasal course allied ni, ade 4 bidang yg ditawarkan. optamology, audiology, nutritionist n radiology.......aku mcm minat radiology tu. opto pon ok gak, tp, mcm lebih ke radiology.......tgk ah lu, result aku camane, then aku decide, istikharah dulu.....

aku punye la down semalam lepas dpt paper chem yg aku manage dpt 58% sahaje. mmg tension, sbb kerane kecuaian saje aku dah lost hampir 15%!! pointer amat terjejas disebabkan chem ni.. petang tu, aku tepon mak aku, tanye mcm mane dgn plan nk teruskan or not one year ni?? dia kate try teruskan lu, sbb sayang mase kalu extend. sbbnye, ALLHS xde 1 year n half. ade cume setahun n dua tahun. jd, mama kate try dulu ah.....aku pon dgn hati bercampur haduk, serbe salah, kusut masai, kucar kacirnye,.......fikir...fikir.....fikir...dan, aku ingat aku ikut je dulu ape mama rase the best for me. aku kene strive n struggle hard la lepas ni untuk cover balik marks...insya-Allah, aku boleh!!!!!!


ni sepanjang minggu ni pnye aktiviti.....heheh, ske ambik gambar barang2 je, gambar org x ske...heheheh..





time eksperimen chemistry, gile canggih alat tu, mcm game je aku tgk.....



sedang meng'evaporate' ethanol...


tgh tunggu classmate lain sampai, kelas bio d blok E, petang yg panas membahang!!!


makan angin petang2 dpn padang, angin sepoi2 bahase, mendung2 sket....dengki tgk org main bola....bahagianye dunia boleh melompat berlari sane sini............



baru balik dr meeting MEDCY mlm td. meeting psl kene tolong uruskan pasal compilation papers untuk final sem plak. kene urus subject maths. padehal x ambik pon math sem ni...haha. ni padang cerah sbb ade football match under ENGENIUS TOUR. ingt nk join gak, tp terlepas tarikh registeration....sedih amat!! meriah mlm ni, kt bangunan SMAWP, ade badminton match, kat ZC, ade netball match....ni tgh menjamu ice cream Crunch, RM1.60.......rilek tenangkan minda sekejap malam2 ni......heheh.

0 comments: