" TRUST in Allah wont make the mountains smaller but make CLIMBING easier. DO NOT ask Allah for a lighter load, but ask Allah for a STRONGER BACK..."

Friday, February 12, 2010

'pRojek beLaLang' afiq.....

satu lg idea kreatif adik aku, afiq. mulenye, nk buat eksperimen belalang aje. die ade tangkap seko belalang. kononnye, nk wak eksperimen ikut buku sains die.....asal2, ye letok seko belalang malang tu dlm bekas kuih aje....sekse aku tgk belalang seko tu.....sempit dunianya.....aku pon buatkn la satu rumah belalang ke bdok tu. aku amek akuarium lame hok doh hampir berkarat belakang rumoh, aku basuh2 bersihkan. pahtu, aku amek kepingan2 rumput dengan tanah2 nye sekali, jadikan base dlm 'rumah belalang' tuh. patu aku wak kolam ke belalang2 tu....mcm hape je. aku buat letih2, aku mntk tolong ye g ambikkan gunting pon susoh.....blebe banyok...huh.. belalang nye br ade 3-4 eko............rumoh bkn main....







esoknya, aku intai2 le ke dalam rumah belalang tuh. hidup ke lg nye belalang2 tuh. mak aku tgk sebelumnya, kate " xde pon napok belalang barang seko abuk pong".....hahaha. aku pon g tinjau. mase tu adek aku g smayang jumaat. ake napok le seko belalang warne ijau tgh bertenggek ats daun rumput,,.....tgh mengunyah rumput. aku cepat2 amek gamba belalang tu, kkg bulih dijadikan bukti yg prijek belalang afiq nih tak gagal....ahahah





6 comments:

JaQ said...

salam.. haha.. best2! cam menarik je! nway, ada ek pekakas aero angkasa? I guess, blik cuti nnt nak bli starter kit untuk flight.. kat dungun ada jual x? nak mintak tlg loqman, dia kat KL kot.. katanya kat KL byk=.= [sbb dlu takde duit nak bli.. skrg dpt tajaan.. leh la jalankan hobby~]

kadet44 said...

aik, tajaan sape....dok maseh mane psl pkakas2 aero ade jual ane....x dpt exposure.....x sempat lalui zaman perlu tahu kat mane nk dpt brg2 supply tuh.....hahaha

JaQ said...

tajaan JPA la.. adeiih.. oo.. dop maseh ke? rasa ada satu kedai.. tp tak smpat blaja.. huhu

kadet44 said...

hok aku tahu, ade kat kemaman je...

bawang kecek said...

cayalah afiq...
haha...mu dok umah jd org gaji afiq k??huhu...cyan....

kadet44 said...

dok eh...aku pon brase cam seronok gok wak kije bele natang g2....hahah