" TRUST in Allah wont make the mountains smaller but make CLIMBING easier. DO NOT ask Allah for a lighter load, but ask Allah for a STRONGER BACK..."

Tuesday, June 21, 2011

"..Lafaz ini..."

ISTIMEWA BUAT....  PAPA dan MAMA...




selama hampir 19 tahun angah hidup di dunia ni, setiap saat angah bersyukur kpd Allah,..kerana MAMA dan PAPA ialah mama dan papa angah...sejak lahir, mama dan papa duk jaga, tatang, belai, manja, sayang, didik, asuh angah,.....hingga lah angah jadi spt who i am know....


angah minta maaf, kalau outcome diri angah ini, tak seperti yg diharap-harapkan papa, mama..setelah kalimah-kalimah, kata-kata, bait kata yg terkeluar sendiri dari mulut papa dan mama sendiri...menggambarkan kekecewaan terhadap angah...




angah sedar kesilapan angah,..kalau kan batu yg keras pon, boleh jd lembut dek air....apatah lagi hati manusia. angah sentiasa alert, cume respon tu mungkin tak terlihat...angah dlm proses mencari diri, dalam kembara memahami erti dan matlamat sebenar HIDUP ini... tersasar, terlari, terjatuh, rebah....itu insyaAllah itu PENGALAMAN yg mengajar...






pernah papa dan mama keluar statement..."di mana salah kami didik angah??.."...........


mama papa tak salah...cume, assume ini hanya sebahagian proses angah menyelongkar diri....sungguh, statement td tu amat, amat berat angah nk terima...










setiap kali terdengar lagu "Lafaz yg Tersimpan"...dari UNIC, terase bagai ditampar-tampar dengan bait-bait lirik lagu tersebut....muhasabah..


tp, insyaAllah, "lafaz" angah tak tersimpan, cume medium penyampaian bukanlah lisan....angah tak mampu, takde kekuatan...hanya mampu berdo'a kpd Allah, agar "lafaz" ini sampai ke hati-hati mama dan papa...




                           "..Lafaz sayang yg tak mampu digambarkan....buat PAPA dan MAMA..."

3 comments:

peachippo said...

yana ..
nape sedih sedih ni ! rindu mg :)
be strong !

peachippo said...

yana ..
nape sedih sedih ni ! rindu mg :)
be strong !

wardatul_syauQah said...

same situation here...
xreti nk shout out rse syg n cinta pd mama n ayah aku..
hanya Allah je yg tau.....