" TRUST in Allah wont make the mountains smaller but make CLIMBING easier. DO NOT ask Allah for a lighter load, but ask Allah for a STRONGER BACK..."

Wednesday, December 31, 2008

- [ F-14 TOMCAT ] - fav0uRiTe fiGhtEr....


F-14 Tomcat ni merupakan fighter jet yg paling aku suke. F-14 ni dah lame dah x pakai. jet ni keluaran United States of America[ USA ]. gambar kat sbelah ni bukannye fighter sebenar, ni cumelah model f-14. model ni berskala 1:72 drpd yg sebenarnya. Aku x tahu kenapa tp mmg aku suke jet ni dr awal. biarpun f-15 ngan f-16 da boleh kalahkan f-14, tp, f-14 tetap hebat pd aku.....heh.


F-14 ni mula berkhidmat dgn US Navy sejak tahun 1972 dan disarakan pd tahun 2006. ianya antara fighters yg terbaik yg pernah berkhidmat dgn US Navy. ape yg membuatkan jet ni lain dr yg lain ialah ianya mempunyai 'variable geometry wings' atau'swept wings'. sayap jet ni boleh dilaraskan ikut pelbagai sudut.fuh, mmg hebat....

- bile f-14 disarakan dr US Navy, ramai org yg sedih. mmg f-14 dah menjadi jet kesukaan ramai. apepon, aku tetap setia ngan F-14 Tomcat aku...hahah...

- ni video, tribute kpd Grumman F-14 Tomcat....

0 comments: